راه های جذب ویتامین ،درمان کم خونی ،خواص میو ها
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ویتامین و آدرس ویتامین.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 


خواص ماش

 

 

ماش یکی از حبوبات بسیار مفید و غنی است. با این که زادگاه اولیه ی آن ایران است ولی روز به روز کمتر استفاده می شود و در حال فراموش شدن است. شاید اگر از خواص فراوان آن مطلع شوید، به مصرف بیشتر آن راغب شوید.

 

ایرانیان قدیم ماش را « مِچ » می گفتند و زمانی که به زبان عربی وارد شد ماش نام گرفت. یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی آش ماش است که در انتهای مطلب توضیح مختصری راجع به نحوه ی پخت آن ذکر خواهیم کرد. این دانه خاص ایران و خاور میانه است و مصرف آن در دیگر مناطق دنیا رواج زیادی ندارد.

 

این دانه غنی ، حاوی بسیاری از مواد مورد نیاز بدن است و در عین حال کالری کمی دارد ؛ یعنی پرخاصیت و غیر چاق کننده است. از این رو بهتر است در دوران رژیم لاغری حداقل هفته ای یک بار از ماش استفاده شود چون بسیار زود هضم و غیر نفاخ است و به علت دارا بودن ویتامین A و D نیازهای بدن ما را تأمین می کند و برای تقویت اعصاب و بینایی مفید است.

 


خواص درمانی ماش


خواص ماشاگر ماش را با پوست بپزید و بخورید، برای درمان اسهال مفید است ، ولی برای لینت مزاج دانه های پوست کنده ی آن را مصرف کنید.

 

خواص ماشمصرف آش ماش سردردهای شدید و آبریزش بینی ناشی از سرماخوردگی را درمان می کند و سرفه و تب را تسکین می بخشد.

 

خواص ماشضماد ماش پخته با سرکه برای درمان اگزما و امراض جلدی مفید است.

 

خواص ماشماش برای افرادی که دچار ضعف و ناتوانی هستند بسیار مفید است.

 


تهیه غذاهایی با ماش


با ماش می توانید ماش پلو، آش ماش و قلیه ی کدو با ماش که از غذاهای اصیل ایرانی هستند، تهیه کنید.

 

[ پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:,,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنان ضعیف ,بیش از50درصدزنان ایرانی دچارکمبودویتامینd,, نقش ویتامین در کاهش وزن , ویتامین لاغر میکند , چاق ها ویتامین جذب کنند, ویتامین d,نور آفتاب , ویتاممین دی ,ویتامینdبدن بهتراست ازطریق غذاتامین شودتانورآفتاب,, نوشابه ها چاق میکنند , چرا نوشابه نخوریم , نو شابه ژن چاقی را فعال میکنند , آب بخوریم, برای جلوگیری ازسردرد آب بخوریم , آب نوشیدن چای مضرات چای , چرا چای نخور, ] [ 17:45 ] [ ............ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات وب
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 138
بازدید کل : 61546
تعداد مطالب : 89
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید